Vragen over het portal
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is. In dit geval heb je het registratieproces al doorlopen, maar niet goed afgerond. Neem contact met ons op en we helpen je aan te melden. Stuur een whatsapp naar: +31 6 25478643 of mail naar info@schrijversgezocht.nl.
We controleren je account z.s.m. en activeren je account als je tekst naar wens is. Zodra je account geactiveerd is kan je meteen beginnen met het oppakken van teksten. Zorg er wel voor dat je je profiel volledig invult – pas als je accountgegevens volledig zijn aangevuld krijg je toegang tot de opdrachten.
Nieuwe opdrachten worden erop gezet zodra deze bij ons binnen komen. Er is geen vaste dag – ze kunnen de hele dag binnenkomen. Je ontvangt dagelijks rond 17:00 uur een mail met een overzicht van alle opdrachten die die dag op het portal geplaatst zijn. Check voor de zekerheid de spam map.
Controleer of je in je profiel het vakje hebt aangevinkt ‘Notificaties ontvangen bij nieuwe beschikbare opdrachten’. Deze vind je onder ‘accountgegevens’. Check ook je spam. Soms komen berichten van onze server daar terecht.
Wanneer je ingelogd bent in het portal kun je linksboven, naast het logo, op ‘opdrachten’ klikken. Dit brengt je bij alle beschikbare en persoonlijk lopende opdrachten. Klik op een project om de verschillende teksten binnen een project te zien. Als een tekst nog beschikbaar is, kun je op ‘accepteren’ klikken om de opdracht op je naam te zetten. Let op! Pak alleen opdrachten op waarvan je de deadline kunt halen. Is een deadline van een project reeds verstreken? Dan hebben die teksten de meeste spoed, dus pak die vooral eerst op.
Je kan zelf geen opdrachten van je naam halen. Wanneer je een opdracht accepteert, dien je deze te uit te voeren. Zijn er onvoorziene omstandigheden waardoor je de deadline gaat missen? Laat het ons zo snel mogelijk weten. Haal je te vaak je deadlines niet? Dan gaan we met je in gesprek. Het herhaaldelijk missen van deadlines kan echter reden zijn voor deactivatie van je account. Wees dus voorzichtig met wat je oppakt wanneer je niet zeker weet of het je lukt tijdig je werk in te leveren.
In de rapportage vind je een overzicht van alle teksten die op jouw naam staan, ongeacht de status. Zie je niet alles, dan heb je de filters waarschijnlijk niet goed ingesteld. Zorg ervoor dat alle velden leeg zijn – ook de einddatum. Zoek opnieuw en dan krijg je een overzicht van alle teksten.
Vragen over uitbetaling
Nee, wanneer je een BTW nummer hebt ingevoerd in je account weten we dat je een bedrijf hebt en maken wij een self-billing factuur op. Je ontvangt van ons een factuur met jouw inkomsten erop. Je voegt deze aan je boekhouding toe als inkomsten.
Betalingen vinden eens per maand plaats. De klanten ontvangen een factuur aan het eind van de maand. De status van de teksten in het portal gaat naar ‘gefactureerd aan klant’. Deze teksten worden na 3 weken uitbetaald. Stel je schrijft teksten op 2 april, 5 april en 23 april. Deze teksten worden op 30 april gefactureerd aan de klant. Betaling volgt rond 20 mei.
De tarieven verschillen per opdracht. Per opdracht staat aangegeven wat het tarief is. In de rapportage heb je een overzicht van alle teksten die je geschreven hebt en de totaalbedragen per tekst.
Wanneer je een tekst indient die niet helemaal in orde is, zal je altijd eerst feedback ontvangen en de mogelijkheid krijgen je tekst zelf aan te passen. Als het na de feedbackrondes nog niet in orde is, dan zullen wij je tekst corrigeren en klaar maken om naar de klant te sturen. Wij geven jou vervolgens extra feedback en tips om op het gewenste niveau te komen. Wanneer je tekst voor meer dan 75% herschreven moet worden, betalen we deze tekst niet uit. Teksten waar kleine aanpassingen aan nodig zijn, worden natuurlijk wel gewoon uitbetaald.
Alleen de teksten die zijn goedgekeurd door SG én door de klant worden uitbetaald. Dat wil zeggen dat het kan voorkomen dat een tekst eerst moet worden verbeterd voordat deze kan worden gefactureerd aan de klant. Stel je schrijft een tekst in april, maar deze wordt niet goedgekeurd door ons of door de klant voor het eind van de maand. De betaling van deze tekst verplaatst naar mei, ervan uitgaande dat de tekst dan wel is goedgekeurd.
Ja. Als je freelancer bent verwerk je onze self-billing facturen in je administratie als inkomsten. Als je geen freelancer bent en dus geen self-billings van ons ontvangt, dan sturen we je ieder jaar rond februari een jaaroverzicht met daarop het totaalbedrag dat aan je is uitbetaald. De aan jou uitbetaalde bedragen moeten wij doorgeven aan de Belastingdienst. Je dient het uitbetaalde bedrag aan te geven in jouw Aangifte Inkomstenbelasting over het betreffende jaar bij inkomsten uit overige dienstbetrekking.
Vragen over schrijven van teksten
Wanneer je opmaakt er vreemd uitziet; gebruik dan https://html-cleaner.com/
1. Je plakt je tekst in het linker venster
2. Je klikt rechts op “clean html”
3. Je copy-paste de tekst in het linker venster naar de portal.
In onze portal kun je onder “opmaak” de headings toevoegen.
Deadlines zijn voor ons en onze klanten zeer belangrijk. Mis je een deadline? Dan kan het zijn dat we de tekst op naam van een andere schrijver zetten, die met spoed de tekst alsnog kan schrijven. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor je een deadline niet kan halen. Laat ons dit zo snel mogelijk weten. Mis je vaak deadlines? Dan gaan we met je in gesprek hoe we dit kunnen voorkomen. Wanneer we geen verbetering zien, dan zijn we genoodzaakt je account te blokkeren. Je kan dan niet meer inloggen en voor ons schrijven.
Er staat bij de opdracht duidelijk aangegeven in welke taal de tekst moet worden geschreven door middel van vlaggetjes. Nederlandse vlag: de tekst moet in het Nederlands geschreven worden. Duitse vlag: we verwachten een Duitse tekst. And so on.
Zowel bij afkeuring als goedkeuring van je teksten kun je via het portal feedback krijgen. Lees deze feedback goed door. Is je tekst goedgekeurd en heb je feedback? Dan hoef je niks te doen. Neem onze tips mee bij het schrijven van de volgende teksten. Is je tekst afgekeurd? Verwerk dan de feedback en dien de tekst opnieuw in. Wanneer wij merken dat feedback te vaak niet opgevolgd wordt, gaan we met je in gesprek. Zien we geen verbetering en blijf je de feedback die wij geven niet verwerken? Dan kan dit leiden tot blokkering van je account. Je kan dan geen nieuwe opdrachten meer aannemen.
Zeker, maar onthoud: Je schrijft altijd een unieke tekst! Het komt vaak voor dat een klant meerdere teksten over hetzelfde onderwerp wil. Je kiest dan per tekst een invalshoek. Voorbeeld titels/richtingen voor 3 teksten over Smartphone hoesjes:
- Waarop letten bij smartphonehoesjes kopen?
- Waarom is een smartphonehoesje zo’n leuk cadeau?
- Vijf tips bij het kopen van smartphonehoesjes
Zodra een tekst is ingeleverd, dan gaat de status naar ‘opgeleverd’. Je kan de tekst nu niet meer aanpassen. Heb je een fout gemaakt en wil je wat aanpassen, dan kan je ons dat laten weten via info@schrijversgezocht.nl. Doe dit alleen als het iets belangrijks is. Kleine aanpassingen worden gedaan door het nakijkteam. Het kan ook zijn dat we je feedback geven en dan kun je de tekst weer aanpassen.
Redenen van deactivatie van je account
Plagiaat en gebruik van AI is ten strengste verboden. Teksten worden hierop gecontroleerd. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de teksten die je schrijft. Met het indienen van een tekst verklaar je deze zelf geschreven te hebben en dat het unieke content is. In het kort:
1. Je mag nooit tekst van andere bronnen kopieren.
2. AI-gegenereerde content is niet toegestaan.
Wanneer we plagiaat ontdekken of merken dat je teksten door AI zijn gegenereerd, dan zal dit onherroepelijk leiden tot deactivatie van je account.
Wanneer je meerdere keren deadlines mist en er ondanks waarschuwingen vanuit onze kant geen verbetering is, dan kunnen we besluiten je account te deactiveren.
Als we teksten van je ontvangen waarvan het niveau stelselmatig niet goed genoeg is en er niks of weinig wordt gedaan met de feedback, dan kan dat reden zijn voor het deactiveren van je account.